Marketing

Content marketing – czym jest i czy warto stosować?

Content marketing jest jednym z działań marketingowych prowadzonym w sieci, który przyciąga potencjalnych klientów. Jednak to nie wszystko. Marketing treści buduje także profesjonalny wizerunek firmy oraz generuje ruch na stronie. Najważniejsze jest sama wartościowa treść, która angażuje czytelników, jest pomocna i dzięki temu nie potrzeba reklamy by nasze artykuły rozchodziły się w internecie między znajomymi jak ciepłe bułeczki. Czym jest content marketing i czy wato go stosować?

Czym jest?

Content marketing to inaczej marketing treści. Opiera się on na tym, iż tworzymy wartościowe treści, które są przydatne dla przyszłego klienta. Dzięki temu będzie trafiał na naszą stronę firmową, np. przez wyszukiwarkę Google szukając odpowiedzi na jakieś dręczące go pytania.

Zastosowanie

Jak zatem stosować content marketing do tego, aby nasza firma zarabiała więcej? Bardzo prosto. Osoby, które się na tym znają, pomogą nam tworzyć treści na naszą stronę www, bloga czy na potrzeby social mediów. Skupmy się na samym blogu firmowym. Tutaj odpowiednia osoba stworzy najpierw odpowiedni profil (bądź profile) ludzi, do których nasza firma chce trafić. Dzięki nim ustali, jakich informacji w sieci szukają, na które nasza firma może udzielić pomocy. W taki sposób powstaje lista tematów.

Na bazie listy tematów powstają cyklicznie wpisy na blogu firmowym. Ludzie, którzy szukają porad lub informacji trafiają do nas i dzięki temu, że treści są wartościowe, to pomagają im w życiu. Jaki z tego zysk? Po pierwsze taka osoba uważa naszą firmę za specjalistę w tej dziedzinie, ma też z nami pozytywne skojarzenia. Co więcej, możliwe, że podzieli się tym artykułem ze swoimi znajomymi np. poprzez media społecznościowe. W taki sposób generujemy ruch, Im bardziej wartościowe materiały, tym większy ruch a co za tym idzie, nasza strona będzie wyżej wypozycjonowana w wynikach wyszukiwarki. Pierwsza strona wyników Google to nasz główny cel. W sieci najwięcej ruchu generują właśnie wysokie wyniki stamtąd.

Długoterminowa inwestycja

Największą zaletą content marketingu jest to, iż raz stworzone treści dobrej jakości będą generowały nam zyski przez wiele lat! Biorąc pod lupę blog firmowy, to z czasem będzie się pojawiało na nim coraz więcej wartościowych wpisów – im ich więcej będzie tym większy ruch. Dlatego może na samym początku inwestycja w taki marketing może okazać się mało owocna, aczkolwiek w długim okresie jest to doskonała promocja swojej marki czy strony!

Koniec z nachalnym marketingiem!

Niektóre formy reklamy polega na atakowaniu klienta wiadomościami, ofertami czy innymi treściami. Czasami wręcz zraża to osobę do danej firmy i jej produktów czy usług. Przewagą content marketingu jest to, iż nie jest agresywny. Taka forma reklamy jest bardzo pozytywna! Działa tutaj zasada win to win. Potencjalny klient dostaje wartościowe treści a my w zamian mamy: jego cieplejszy stosunek do naszej marki, większy ruch na stronie a co za tym idzie większe zarobki. Każdy tutaj zyskuje.

Czy warto używać content marketingu?

Oczywiście! Jest to wartościowa forma reklamy w sieci, dzięki której z czasem zyskuje się coraz więcej. Raz wydane pieniądze na artykuły będą procentować latami! Nic nikomu nie wciskamy na siłę, nie zrażamy do marki, a nasze treści same się rozchodzą między ludźmi. W obecnych czasach koniecznie trzeba zainteresować się content marketingiem.